среда, 23 ноября 2016 г.

Drømmer Med Jen Doll

Kjære Dreamers,
Jeg har en tilbakevendende drøm. Det er ikke den du har sikkert hørt nevnt, at aksje videregående skole mortifikasjon drøm hvor du går gjennom korridorer og siste rader med skap, alt peachy-ivrig med unntak av den delen der du er butt-naken og alle er gapende på du. Til tross for din tilstand, i den drømmen, du holder paraderte gjennom gangene, privates sluppet løs, ute av stand til å gjøre noe med det, og på baksiden av tankene du vet dette er ikke bra, ikke i det hele tatt - på et tidspunkt, hvis det ikke allerede vil det være et helvete å betale for denne lille Jaybird kort tur.
Nei, det er min drøm sprøere enn det. I det, løfter jeg min pekefingeren til hjørnet av mitt høyre øye å sprette ut en gass-permeable linser (selv om jeg ikke har slitt disse i år), og når jeg gjør, en jevn strøm av kontaktlinser begynner å strømmer fra øyet mitt og vil ikke stoppe. Linsene hoper seg opp, opp, opp, på bord, alle rundt meg, selv under meg. Jeg finner meg selv sittende på en veritabel fjell av små sirkulære plastskiver, som merkelig nok ser jeg helt klart. Min følelse i denne drømmen er litt irriterende, litt av skrekk, noen forlegenhet, og en eim av WTF. Fordi, WTF.
I drømmen, innser jeg at jeg har glemt å fjerne alle kontaktlinser i mitt høyre øye i hele min historie som bruker kontaktlinser, fra syvende klasse på. I stedet har jeg bare fortsatte å sette en på toppen av den andre på toppen av den andre hver morgen. Og en eller annen måte, i denne merkelige drømmeverden, jeg har også unnlatt å legge merke til det som må ha vært nærmest en madrass av linser (gitt intensiteten av øye-stream) alt stablet på en ensom elev. Inntil drømmen. Inntil kontakt haug velter, og ut kommer de.
Denne drømmen bringer opp noen interessante spørsmål:
1. Hva faen betyr det?
2. Hva gjør  noen  av våre drømmer betyr?
3. Hvis man har nedsatt syn og krever kontakter eller briller for å se, gjør man har nedsatt syn i en drøm, når de ikke bruker briller eller kontaktlinser? (Tilsynelatende ikke.)
Jeg har alltid vært fascinert av drømmer. Da jeg var nitten, mine college roommates kjøpte meg en kopi av  The Secret Language of Dreams ( Indiebound | Amazon ). Dette var ikke min første bok om drømmer; Jeg har andre. Jeg vet at du ikke skal avsløre din hippie-dippy drøm kjærlighet (nei, jeg ikke eier en dreamcatcher ... ennå). Og du er definitivt ikke ment å våkne opp tidlig om morgenen, alle lyse-eyed og bushy-tailed og fortell din seng-følgesvenn, "gjett hva jeg drømte!" En drøm beskrevet, en drøm twitret, en drøm facebooked eller Tumblr'd, kanskje ikke, faktisk, være fascinerende for alle, uansett hvor fascinerende det er å drømmeren.
Hendelsene i våre drømmer kan være vilkårlig, og så er våre reaksjoner på dem. Men kanskje, som Shirley Jackson skrev i første setning i  The Haunting of Hill House ( Indiebound ), de er også nødvendig: «Ingen levende organisme kan fortsette i lang tid å eksistere sanely under forhold med absolutt realitet; selv lerker og katydids er ment, av noen, å drømme. "Den gjennomsnittlige personen vil bruke en tredjedel av sitt liv sover og omtrent seks år drømmer. Seks år gjør noe mange av oss knapt tenke utover det første merkelig følelse i morgen:  Var jeg bare på et cruise med min tidligere sjef og Gregory Peck og Paula Deen? Hvis så, som inviterte Deen? Hvorfor ble jeg iført en lilla parykk?Og hvorfor et cruise, for Guds kjærlighet? Har min underbevissthet vært betalende absolutt ingen oppmerksomhet til  noe  i det siste året?
Ved anvendelsen av denne kolonnen, vil jeg være å fokusere på menneskelige drømmer og ikke det underbevisste-blatherings av katydids eller lerker, selv om de også kan drømme om Gregory Peck.Hvis de er heldige.
Forskere som studerer søvn og drømmer ulik oppfatning om hva som skjer i hjernen vår på ulike steder i hele natt. Sammen med de grunnleggende, fysiske logistikk - når drømmer faktisk skjer og hvorfor - det er mange symbolske tolkninger. Freud og Jung og andre "dream eksperter" har sine egne følelser, og vi gjør også, om hvorfor vi drømte hva vi har drømt, hva det betyr, og hva vi skal gjøre med det. Freud, for sin del, kan holde ut av drømmene mine, fordi jeg er ganske sikker på at kontaktlinse ting er mer om meg enn det er om ham.
Så! Det er der, en gang i måneden, kommer vi til å snakke om drømmer. Alt og alt av interesse for deg, for meg, for oss, er fritt vilt. Hvorfor noen mennesker hater å høre om andre menneskers drømmer så mye? Hvorfor er noen mennesker (angivelig) drømmer i svart og hvitt, og andre drømmer i farger? Hvis du dør i løpet av en drøm, trenger du dør i det virkelige liv? Kan du lære å "lucid dream" - det vil si, sett deg selv aktivt i drømmen din og kontrollere dine handlinger og selv endre ting (og kanskje fly), og i så fall hvordan? Er REM søvn virkelig den eneste gangen du drømmer? Hva skjer når du blir sint på noen i en drøm og da kan ikke slutte å være litt forbanna på dem i våken verden, også? Har du lov til å holde en drøm-nag? Kan du noensinne "komme tilbake i en drøm" du har våknet fra? Er det drømme etikette?
Hva mener våre rare, gale, rare, spennende, tidvis mortifying, sjelden kjedelig drømmer?
Som David Fontana skrev i  The Secret Language of Dreams , "Vi lever i to verdener, den våkne verden med sine lover vitenskap, logikk og sosial atferd, og den unnvikende verden av drømmer, fortsatt innhyllet i mystikk bak sløret av søvn. I drømmen verden, fantastiske happenings, bilder og transformasjoner er normal valuta. Ofte slike drømme erfaringer er preget av en dybde av følelser eller visjonær innsikt som kan overgå våkne opplevelse. "
Andre ganger, du bare drømmer du spiller Tetris hele natten lang. Men hvem sier at det ikke er viktig? I alle drømmetydning, er det ikke bare om drømmen og symbolene innenfor. Det handler om deg, også;veldig mye om deg. Dreams fortelle oss ting om oss selv.
Som for min drøm om kontaktene, vel, ifølge en online drøm ordbok , "Å drømme om å bruke kontaktlinser forutsier at fremmede vil føre til endringer i dine saker. Hvis du drømmer om å miste en linse, eller ikke er i stand til å se klart gjennom dem, betyr det at du har problemer med å lage gode dommer i disse dager. Ikke rush inn i noen store avgjørelser! "
Det er elendighet i selskapet, minst. Jeg er ikke alene i min drøm. Ingen av oss er.
Fra en annen side : "Jeg drømte at jeg var på kontoret og jeg tok mine kontaktlinser ut.Jeg bruker vanligvis grønne kontaktlinser, men de jeg tok ut var klare og fra bak mitt øye en kontaktlinse gjort sin vei til fronten. Jeg tok den ut, men flere og flere kontaktlinser fortsatte å komme til forsiden av øyet mitt. Jeg tok dem alle ut og hadde en høy haug av dem, som var på størrelse med middag plater, og de hadde fått hardt. Men da de var i mine øyne de var normal størrelse. Jeg bar dem i en haug, og jeg kastet dem i søppelkassen på jobb. "
Og ennå  en annen : ". ... I hver drøm ville de forandre seg til noe annet, og jeg ville vite det var noe galt med dem, men jeg ville likevel prøve febrilsk å sette dem i hadde jeg en drøm der de fordi små hvite skjorteknapper . Og en hvor de ble store, blå, runde juveler, som Hope Diamond. "
Men i drømmene jeg har oftest, linsene fortsatt linser, men vokse seg stor og skyet. Jeg jobbet på biblioteket tilbake da, og jeg hadde en drøm som jeg hadde åpnet mitt linseetui på jobb, og at de hadde endret seg og vokst enormt; to inches i diameter. Jeg fortsatt sette dem inn i øynene mine, skjønt, og prøvde å reshelve bøker, men jeg kunne egentlig ikke se dem.
Jeg hadde en av disse drømmene i fjor, da jeg hadde for mye problemer med mine linser og byttet tilbake til seg briller mesteparten av tiden. "
Selvfølgelig, det virker litt opplagt, ikke sant? Hvis du drømmer om dine kontaktlinser, kan det bety at du ikke ser ting så klart som du bør være. Og ja, en slags bokstavelig støtte for denne tolkningen kommer fra vår egen Mallory, som fortalte meg at hun også pleide å ha en drøm som mine - ". Ingenting som det" før hun fikk Lasik, etter som hun er erfaren som drømmen kan gå bort med Lasik gjør meg lurer på: Hva om det er rett og slett om hvordan helt rart det er at vi linsebrukere sette noe på toppen av våre egne øyne, som cyborgs på trening, for å se litt bedre? (Side: hvor merkelig er det at vi stoler på våre øyeleger, som instruerer oss å gjøre slike ting, i det hele tatt?)
Men uansett skremmende laserbaserte øye kirurgi, alle mennesker hele tiden sliter med visjon og sin beste venn, beslutning. Hvis du har denne drømmen til faste tidspunkt, er det svært sannsynlig at noe du vurderer en etablert virkeligheten har nylig flyttet og endret - kanskje nesten umerkelig. Likevel, dette er nesten alltid tilfelle. Verden er i endring rundt oss og vi kan ikke stoppe det, og i våre liv og kropper, er vi alltid i endring, også. Hvordan kan vi stole på oss selv? Hvem er vi, selv? Ahhh! Det er der den mest skremmende tolkning av denne drømmen ligger.  Samtalen kommer fra innsiden av huset.  Samtalen kommer fra på toppen av ditt eget øye.  En av de største frykt i menneskers liv er frykten for at det er noe galt, upålitelige , tvilsom eller katastrofal i vårt eget selv. Hvis du ikke kan stole på kontaktene dine, hvem kan du stole på?
På pluss-siden, hvis vi ikke endre - hvis kontaktene ikke slutt strømme ut av øyet, en foss av gass-gjennomtrengelig plast - vi ville bli sittende fast vandre rundt med mile-high-and-stigende koks flaske øyeepler alltid. Så kanskje denne drømmen er litt om frihet. Kommer unstuck fra dritt som er på øyet, eller tankene dine.
Eller kanskje du rett og slett være ute dessert : "Jeg bruker kontakter og drømmer om dem fra tid til annen. Det morsomste / rareste drømmen jeg har hatt på mine kontakter er at jeg prøvde å sette dem inn og innså at de var Nilla Wafers! Hva? Hvorfor?!"
Til alle kontaktlinsedrømmere, sier jeg dette: Tid for å gjøre et øye avtale.
Fortell meg dine drømmer! Send forespørsler for tolkninger og spørsmål om dine rare og fantastiske søvnige mind-muddlings til Jen på dreams@the-toast.net . Enten vi skriver om drømmen her er på skjønn av The Toast drøm Korrespondent, men alle drømmer e-post vil bli lest og grublet drømmende.

Комментариев нет:

Отправить комментарий